Jednostki sektora finansów publicznych Instytuty badawcze przedsiębiorcy stowarzyszenia fundacje spółdzielnie rolnicy indywidualni kościoły i inne związki wyznaniowe oraz ich osoby prawne organizacje religijne
M1
225 000 zł
—
18 750 zł
wymagany przebieg powyżej 15 000 km
27 000 zł
M2, M3, N1
—
—
do 20% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 50 000 zł
wymagany przebieg powyżej 20 000 km
do 30% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 70 000 zł
L1e-L7e
—
—
do 30% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 4 000 zł
Istotne kwestie:
brak limitu ilości pojazdów dla przedsiębiorstw i osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą;
zakupiony/leasingowany pojazd zeroemisyjny musi być nowy;
okres trwałości wynosi 2 lata od dnia zakupu pojazdu;
pojazd będzie zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przez co najmniej 2 lata od dnia zakupu;
rejestracja pojazdu musi być dokonana na rzecz właściciela pojazdu, który jest beneficjentem dofinansowania;
musi być ubezpieczony od uszkodzeń, zniszczeń oraz utraty na skutek zderzeń, kolizji, zdarzeń losowych, uszkodzeń przez osoby trzecie oraz kradzieży, w tym polisą OC oraz AC (autocasco), co najmniej w okresie trwałości (2 lata);
wypłata dotacji może być uzależniona od ustanowienia zabezpieczenia zwrotu środków;
dofinansowanie może być udzielone na przedsięwzięcie, którego realizacja została zakończona przed dniem złożenia wniosku – wyjątek: zakup/leasing pojazdu kategorii M2 lub M3 nie może być rozpoczęte przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie. Przez rozpoczęcie przedsięwzięcia należy rozumieć zawarcie umowy zakupu/leasingu pojazdu;
kwalifikowane są koszty związane z zakupem nowych pojazdów zeroemisyjnych kategorii[3] M1, M2, M3, N1 lub L1e- L7e a także opłata wstępna i opłata transferowa w wysokości do 1,5% opłaty wstępnej, ustalone w umowach leasingu.
[1] W przypadku dotacji udzielanej na dopłatę do opłaty wstępnej ustalanej w umowach leasingu ze środków udostępnionych bankom, dofinansowanie może zostać zwiększone o nie więcej niż 1,5% z przeznaczeniem na pokrycie opłaty transferowej.
[2] W rozumieniu ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (t.j.: Dz. U. 2020, poz. 1348, z późn. zm.).
[3] Zgodnie z kategoriami, o których mowa w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 450, z późn. zm.),
Mój Elektryk
Dofinansowanie na nowy pojazd zeroemisyjny
Zapraszamy do zapoznania się z warunkami programu MÓJ ELEKTRYK – dotacji na zakup zeroemisyjnego pojazdu osobowego lub ciężarowego do 3,5 t.
Wartość dofinansowania
Instytuty badawcze
przedsiębiorcy
stowarzyszenia
fundacje
spółdzielnie
rolnicy indywidualni
kościoły i inne związki wyznaniowe oraz ich osoby prawne
organizacje religijne
15 000 km
20 000 km
Istotne kwestie:
Więcej szczegółów: Santana Dul, kom. 574-679-494, doradcy@hprojekt.pl
[1] W przypadku dotacji udzielanej na dopłatę do opłaty wstępnej ustalanej w umowach leasingu ze środków udostępnionych bankom, dofinansowanie może zostać zwiększone o nie więcej niż 1,5% z przeznaczeniem na pokrycie opłaty transferowej.
[2] W rozumieniu ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (t.j.: Dz. U. 2020, poz. 1348, z późn. zm.).
[3] Zgodnie z kategoriami, o których mowa w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 450, z późn. zm.),