Start z dotacjami
Najczęściej zadawane pytania
1. Jakie dokumenty przygotować do wstępnej oceny szans na uzyskanie dofinansowania?
Przede wszystkim Klient musi udzielić odpowiedzi na pytania:
- Jakie są przychody ze sprzedaży za trzy ostatnie pełne lata obrachunkowe (plus rok bieżący), zgodne ze sporządzonymi sprawozdaniami finansowymi przedsiębiorstwa, a jeśli takich nie ma, z innej ewidencji księgowej (np. książki przychodów i rozchodów).
- Ile osób Państwo zatrudniają. Liczbę zatrudnionych należy wyrazić w tzw. rocznych jednostkach pracy (RJP), odpowiadających liczbie osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie lub w jego imieniu w pełnym wymiarze czasu pracy na dzień dzisiejszy.
- Czy są Państwo przedsiębiorstwem powiązanym? Przez powiązanie należy rozumieć jednostki gospodarcze, które są ze sobą powiązane osobowo lub kapitałowo. W przypadku powiązań proszę o podanie % udziału.
Ważna informacja – wykaz dokumentów oraz informacji do udostępnienia nam w celu wstępnej oceny szans na uzyskanie dofinansowania zawsze wynika ze specyfiki każdego konkursu, a określa go regulamin. Po jego ogłoszeniu będziemy mogli dopiero przygotować ostateczny wykaz dokumentów oraz informacji.
2. Ile czasu trwa pisanie wniosku?
Zależy nam, aby wniosek był sporządzony w sposób profesjonalny i odpowiadający wymaganym kryteriom, bo tylko wtedy będzie mógł uzyskać dofinansowanie w zależności od jego złożoności. Przeciętny czas jego przygotowania to od 2 tygodni do 1 miesiąca.
3. Jaka jest rola klienta w procesie pisania wniosku o dofinansowanie?
Będziemy potrzebowali współpracy Klienta przede wszystkim w udzieleniu odpowiedzi na takie pytania jak: innowacyjność rozwiązania czy potencjał rynkowy rozwiązania, problemy oraz zagrożenia spotykane w przedsiębiorstwie w celu opracowania części merytorycznej wniosku. Po stronie Klienta również leży terminowe przekazywanie dokumentacji finansowej do przygotowania przez nas części budżetowej wniosku. Dodatkowo Klient powinien przekazać nam wiedzę o kosztach inwestycji popartych odpowiednimi szacunkami a także dostarczenia specyfikacji zaplanowanych wydatków.
4. Jak sprawdzić poziom wykorzystanej pomocy deminimis?
Najprościej rzecz ujmując, pomoc de minimis stanowi wsparcie publiczne dla przedsiębiorstwa. Pojęcie pomocy de minimis wynika z zasady, że pomoc ta powinna być o stosunkowo niskiej wartości, nie zakłócać konkurencji ani nie wpływać na wymianę handlową między państwami członkowskimi.
Pomoc de minimis udzielana jest w różnych formach, np: szkolenia; inwestycje; zwolnienia, podatkowe; jednorazowa amortyzacja; pożyczki i kredyty preferencyjne; umorzenie odsetek ZUS i innych.
Poziom wykorzystanej pomocy de minimis ma wpływ na decyzję o przyznaniu dofinansowania. Jeżeli wnioskodawca aplikuje o pomoc de minimis, której wartość – łącznie z kwotą pomocy de minimis otrzymaną przez niego w okresie ostatnich 3 lat podatkowych – przekracza limit 200 tys. EUR, wówczas organ udzielający pomocy ma obowiązek odmówić udzielenia tego wsparcia we wnioskowanej kwocie.
1. Jakie dokumenty przygotować do wstępnej oceny szans na uzyskanie dofinansowania?
Przede wszystkim Klient musi udzielić odpowiedzi na pytania:
- Jakie są przychody ze sprzedaży za trzy ostatnie pełne lata obrachunkowe (plus rok bieżący), zgodne ze sporządzonymi sprawozdaniami finansowymi przedsiębiorstwa, a jeśli takich nie ma, z innej ewidencji księgowej (np. książki przychodów i rozchodów).
- Ile osób Państwo zatrudniają. Liczbę zatrudnionych należy wyrazić w tzw. rocznych jednostkach pracy (RJP), odpowiadających liczbie osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie lub w jego imieniu w pełnym wymiarze czasu pracy na dzień dzisiejszy.
- Czy są Państwo przedsiębiorstwem powiązanym? Przez powiązanie należy rozumieć jednostki gospodarcze, które są ze sobą powiązane osobowo lub kapitałowo. W przypadku powiązań proszę o podanie % udziału.
Ważna informacja – wykaz dokumentów oraz informacji do udostępnienia nam w celu wstępnej oceny szans na uzyskanie dofinansowania zawsze wynika ze specyfiki każdego konkursu, a określa go regulamin. Po jego ogłoszeniu będziemy mogli dopiero przygotować ostateczny wykaz dokumentów oraz informacji.
2. Ile czasu trwa pisanie wniosku?
Zależy nam, aby wniosek był sporządzony w sposób profesjonalny i odpowiadający wymaganym kryteriom, bo tylko wtedy będzie mógł uzyskać dofinansowanie w zależności od jego złożoności. Przeciętny czas jego przygotowania to od 2 tygodni do 1 miesiąca.
3. Jaka jest rola klienta w procesie pisania wniosku o dofinansowanie?
Będziemy potrzebowali współpracy Klienta przede wszystkim w udzieleniu odpowiedzi na takie pytania jak: innowacyjność rozwiązania czy potencjał rynkowy rozwiązania, problemy oraz zagrożenia spotykane w przedsiębiorstwie w celu opracowania części merytorycznej wniosku. Po stronie Klienta również leży terminowe przekazywanie dokumentacji finansowej do przygotowania przez nas części budżetowej wniosku. Dodatkowo Klient powinien przekazać nam wiedzę o kosztach inwestycji popartych odpowiednimi szacunkami a także dostarczenia specyfikacji zaplanowanych wydatków.
4. Jak sprawdzić poziom wykorzystanej pomocy deminimis?
Najprościej rzecz ujmując, pomoc de minimis stanowi wsparcie publiczne dla przedsiębiorstwa. Pojęcie pomocy de minimis wynika z zasady, że pomoc ta powinna być o stosunkowo niskiej wartości, nie zakłócać konkurencji ani nie wpływać na wymianę handlową między państwami członkowskimi.
Pomoc de minimis udzielana jest w różnych formach, np: szkolenia; inwestycje; zwolnienia, podatkowe; jednorazowa amortyzacja; pożyczki i kredyty preferencyjne; umorzenie odsetek ZUS i innych.
Poziom wykorzystanej pomocy de minimis ma wpływ na decyzję o przyznaniu dofinansowania. Jeżeli wnioskodawca aplikuje o pomoc de minimis, której wartość – łącznie z kwotą pomocy de minimis otrzymaną przez niego w okresie ostatnich 3 lat podatkowych – przekracza limit 200 tys. EUR, wówczas organ udzielający pomocy ma obowiązek odmówić udzielenia tego wsparcia we wnioskowanej kwocie.
Poradniki
Jak zacząć korzystać z dotacji?
Dlaczego powstał newsletter?
